Library Catalogue, University of Skövde

   
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn / Anna Palmer.
Your basket is empty
Vis
Location
  • 372.7
Main Entry - Personal Name
  • Palmer, Anna, 1968- Författare/medförfattare
Title Statement
  • Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn / Anna Palmer.
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • Stockholm : Liber, 2020
Dewey Decimal Classification Number
  • 510.71
Edition Statement
  • Andra upplagan
Physical Description
  • 136 sidor 21 cm
General Note
  • Tidigare utgiven med titel: Att bli matematisk
Summary, etc
  • Boken tar ett helhetsgrepp om frågan om identitet, matematik och genus i förskola och skola. Den beskriver hur identitet formas i sociala samspel, miljöer och media. Den nya upplagan innehåller ett nytt kapitel som tar upp ny forskning om självförståelse i relation till matematik. Nytt är även kapitlet om den internationella strömningen STEAM (Science, Technology, Engineering, Art och Mathematics) som knyter an till frågor om likvärdighet, jämställdhet och feminism.
Subject - Topical Term
  • Genus (socialt kön)
  • Matematikundervisning
  • Förskolan
  • Grundskolan
  • Education, Elementary
  • Education, Preschool
ISBN
  • 9789147138241
*00013044cam a2202245 i 4500
*001462741
*00520200820095234.0
*008200327s2020    sw |||||||||||000 0|swe|d
*020  $a9789147138241$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789147138241
*035  $a(SE-LIBR)5hkpgb3v39xtj9g7
*041  $aswe
*08204$a510.71$223/swe
*1001 $aPalmer, Anna,$d1968-$4aut
*24510$aHur blir man matematisk? :$batt skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn /$cAnna Palmer.
*250  $aAndra upplagan
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c2020
*300  $a136 sidor$c21 cm
*336  $atext$btxt$2rdacontent
*337  $aunmediated$2rdamedia
*338  $avolume$bnc$2rdacarrier
*500  $aTidigare utgiven med titel: Att bli matematisk
*520  $aBoken tar ett helhetsgrepp om frågan om identitet, matematik och genus i förskola och skola. Den beskriver hur identitet formas i sociala samspel, miljöer och media. Den nya upplagan innehåller ett nytt kapitel som tar upp ny forskning om självförståelse i relation till matematik. Nytt är även kapitlet om den internationella strömningen STEAM (Science, Technology, Engineering, Art och Mathematics) som knyter an till frågor om likvärdighet, jämställdhet och feminism.
*650 7$aGenus (socialt kön)$2sao
*650 7$aMatematikundervisning$2sao
*650 7$aFörskolan$2sao
*650 7$aGrundskolan$2sao
*650 0$aEducation, Elementary
*650 0$aEducation, Preschool
*852  $h372.7
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.
Vis
Send to
IdStatusDue dateOwnerShelf
Ex1Available on shelf Högskolebiblioteket i Skövde372.7