Location
Main Entry - Personal Name Askne, Jonas Författare/medförfattare
Title Statement Processorienterad elevhälsa : leda och utveckla / Jonas Askne.
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Lund : Studentlitteratur , 2020
Dewey Decimal Classification Number
Edition Statement
Physical Description
Summary, etc En likvärdig skola förutsätter en väl fungerande elevhälsa. Den här boken beskriver en processorienterad metod för verksamhetsutveckling i syfte att stärka elevhälsans arbete. När en verksamhet arbetar processorienterat redogör den i förväg för hur arbetsuppgifterna ska utföras och hur olika situationer ska hanteras. I elevhälsans fall stärker sådana processbeskrivningar arbetet eftersom de: utgår från elevers behov - främjar likvärdighet och rättssäkerhet - tillåter elevhälsans olika professioner att förstå varandras arbete samt se helheten - gör det lättare att integrera elevhälsan i skolans systematiska kvalitetsarbete - skapar utrymme att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Processorienterad elevhälsa ger praktisk vägledning för den som vill utveckla elevhälsan på en skola eller i en större skolorganisation. Boken vänder sig till skolledare och personal inom elevhälsan, men också till lärare, skolchefer, verksamhetsutvecklare och andra som arbetar med att höja kvaliteten i skolans verksamhet.
Subject - Topical Term Skolhälsovård School health services
ISBN
*00007365cam a22011777i 4500
*001462739
*00520200207082756.0
*008191206s2020 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144135649$qflexband
*035 $a(BOKR)9789144135649
*035 $a(SE-LIBR)5h4f7km33kcjgp7d
*041 $aswe
*08204$a371.71$223/swe
*1001 $aAskne, Jonas$4aut
*24510$aProcessorienterad elevhälsa :$bleda och utveckla /$cJonas Askne.
*250 $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur ,$c2020
*300 $a159 sidor$billustrationer
*336 $atext$btxt$2rdacontent
*337 $aunmediated$2rdamedia
*338 $avolume$bnc$2rdacarrier
*520 $aEn likvärdig skola förutsätter en väl fungerande elevhälsa. Den här boken beskriver en processorienterad metod för verksamhetsutveckling i syfte att stärka elevhälsans arbete. När en verksamhet arbetar processorienterat redogör den i förväg för hur arbetsuppgifterna ska utföras och hur olika situationer ska hanteras. I elevhälsans fall stärker sådana processbeskrivningar arbetet eftersom de: utgår från elevers behov - främjar likvärdighet och rättssäkerhet - tillåter elevhälsans olika professioner att förstå varandras arbete samt se helheten - gör det lättare att integrera elevhälsan i skolans systematiska kvalitetsarbete - skapar utrymme att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Processorienterad elevhälsa ger praktisk vägledning för den som vill utveckla elevhälsan på en skola eller i en större skolorganisation. Boken vänder sig till skolledare och personal inom elevhälsan, men också till lärare, skolchefer, verksamhetsutvecklare och andra som arbetar med att höja kvaliteten i skolans verksamhet.
*650 7$aSkolhälsovård$2sao
*650 0$aSchool health services
*852 $h371.7
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.