Library Catalogue, University of Skövde

   
Matematikundervisning i förskoleklass / Jorryt van Bommel, Hanna Palmér.
Your basket is empty
Vis
Location
  • 372.7
Main Entry - Personal Name
  • van Bommel, Jorryt, 1974- Författare/medförfattare
Title Statement
  • Matematikundervisning i förskoleklass / Jorryt van Bommel, Hanna Palmér.
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • Lund : Studentlitteratur , 2020
Dewey Decimal Classification Number
  • 372.7044
Edition Statement
  • Upplaga 1
Physical Description
  • 110 sidor illustrationer
Summary, etc
  • I en tid där förskoleklassen nyligen har blivit obligatorisk, samtidigt som den diskuteras som skolform, är en bok om förskoleklassens särart mer aktuell är någonsin. Den här boken handlar om förskoleklassens ­matematikundervisning och fungerar både i utbildning och som ­inspiration. Boken tar upp de matematiska förmågor och det matematiska innehåll som skrivs fram i förskoleklassens styrdokument. Författarna illustrerar och problematiserar arbetssätt och arbetsformer för förskoleklassens ­matematikundervisning och vad dessa innebär för förskoleklassens lärare. I boken beskrivs också vad som är unikt med den svenska förskole­klassen och jämförelser görs med motsvarande skolformer i andra, främst ­nordiska, länder. Bland annat beskrivs vilka matematiska innehåll som fokuseras i olika länders styrdokument och vilken roll leken har i förskoleklassens matematikundervisning. Matematikundervisning i förskoleklass riktar sig till blivande förskollärare, redan verksamma lärare som arbetar i förskoleklass och till lärare som tar emot elever från förskoleklass.
Subject - Topical Term
  • Matematikundervisning
  • Förskolan
  • Förskolepedagogik
  • Education, Preschool
Added Entry - Personal Name
  • Palmér, Hanna, 1974- Författare/medförfattare
ISBN
  • 9789144132570
*00008808cam a22014057i 4500
*001461953
*00520200207083642.0
*008191206s2020    sw |||||||||||000 0|swe|d
*020  $a9789144132570$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789144132570
*035  $a(SE-LIBR)t5s3w78nr4lhvnnm
*041  $aswe
*08204$a372.7044$223/swe
*1001 $avan Bommel, Jorryt,$d1974-$4aut
*24510$aMatematikundervisning i förskoleklass /$cJorryt van Bommel, Hanna Palmér.
*250  $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur ,$c2020
*300  $a110 sidor$billustrationer
*336  $atext$btxt$2rdacontent
*337  $aunmediated$2rdamedia
*338  $avolume$bnc$2rdacarrier
*520  $aI en tid där förskoleklassen nyligen har blivit obligatorisk, samtidigt som den diskuteras som skolform, är en bok om förskoleklassens särart mer aktuell är någonsin. Den här boken handlar om förskoleklassens ­matematikundervisning och fungerar både i utbildning och som ­inspiration.   Boken tar upp de matematiska förmågor och det matematiska innehåll som skrivs fram i förskoleklassens styrdokument. Författarna illustrerar och problematiserar arbetssätt och arbetsformer för förskoleklassens ­matematikundervisning och vad dessa innebär för förskoleklassens lärare.   I boken beskrivs också vad som är unikt med den svenska förskole­klassen och jämförelser görs med motsvarande skolformer i andra, främst ­nordiska, länder. Bland annat beskrivs vilka matematiska innehåll som fokuseras i olika länders styrdokument och vilken roll leken har i förskoleklassens matematikundervisning.   Matematikundervisning i förskoleklass riktar sig till blivande förskollärare, redan verksamma lärare som arbetar i förskoleklass och till lärare som tar emot elever från förskoleklass.
*650 7$aMatematikundervisning$2sao
*650 7$aFörskolan$2sao
*650 7$aFörskolepedagogik$2sao
*650 0$aEducation, Preschool
*7001 $aPalmér, Hanna,$d1974-$4aut
*852  $h372.7
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.
Vis
Send to
IdStatusDue dateOwnerShelf
Ex1Available on shelf Högskolebiblioteket i Skövde372.7